تجمع‌های اعتراضی صنفی، امروز هم در شهرهای مختلف ایران برگزار شد

مطالبات انباشته بازنشستگان و کارکنان فعلی دستگاه‌های مختلف از جمله کارکنان صنعت نفت و بی توجهی مسئولان باعث شده است تا این اقشار مطالبات خود را در خیابان پیگیری کنند که در همین رابطه امروز هم تجمعات اعتراضی مختلفی در سراسر کشور برگزار شد.

کانال تلگرامی «اتحادیه آزاد کارگران ایران» امروز یکشنبه ۲۱ آبان ماه در گزارش‌های متعدد از برگزاری تجمع‌های صنفی و اعتراضی خبر داد.

براساس گزارش این اتحادیه، کارکنان رسمی وزارت نفت شاغل در شرکت نفت فلات‌قاره واقع در منطقه سیری، مناطق نفت‌خیر جنوب و شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌های‌شان بار دیگر دست به تجمع زدند.

آنطور که اتحادیه آزاد کارگران ایران گزارش داده از جمله موضوعات مورد اعتراض کارکنان رسمی وزارت نفت شاغل در مراکز عملیاتی نسبت به «عدم رسیدگی به خواسته‌هایی همچون حذف کامل سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت بک‌پی ناشی از تأخیر در اجرای آن و عدم دست‌درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت» است.

براساس گزارش‌های منتشر شده پرستاران کاشان و آران و بیدگل نیز صبح امروز در مقابل ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

مشکلات پرستاران ریشه‌ای‌تر و بغرنج‌تر از دیگران است و محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار نیز به آن تاکید کرده و گفته است که ۹۰ درصد پرستاران «ناراضی هستند.»

بازنشستگان صنایع فولاد و معدن نیز امروز همچون دیگر یکشنبه‌های اعتراضی و در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تجمع زدند که بنابرگزارش‌های منتشر شده، این تجمع با دخالت نیروهای انتظامی و‌امنیتی روبرو شده و تعدادی از تجمع کنندگان بازداشت شدند.

در اصفهان نیز جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد و معدن به رسم یکشنبه‌های پیشین به این تجمعات اعتراضی پیوستند.

بازنشستگان و کارکنان رسمی وزارت نفت شاغل در منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر نیز از دیگر گروه‌های اعتراض کننده در روز یکشنبه بودند.

اعتراضات و اعتصابات معیشتی اصناف و مشاغل مختلف در ایران ادامه دارد و از جمله بازنشستگان تامین اجتماعی، مخابرات، فرهنگیان و مستمری‌بگیران کشوری اعتراضات منظم هفتگی را در شهرهای مختلف برگزار می‌کنند.

کاظم علمداری، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه پیش‌تر در گفتگو با صدای آمریکا از جمله دلایل عمده اعتراضات بازنشستگان در ایران را مشکلات معیشتی ذکر کرده است.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۱۲ نوامبر  ۲۰۲۳