اسرائیل خانه اسماعیل هنیه، رهبر حماس، را در غزه بمباران کرد

پلیس اسرائیل می گوید سه مظنون فلسطینی با حمله مسلحانه به یک ایست بازرسی در منطقه میان کرانه باختری و اورشلیم شش نفر را زخمی کردند. پلیس می گوید هر سه «تروریست» در محل حادثه توسط نیروهای اسرائیلی کشته شدند.

ارتش اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد جنگنده های این کشور خانه متعلق به اسماعیل هنیه، رهبر حماس، را در غزه بمباران کردند. هنیه اغلب در قطر سکونت دارد.

ارتش اسرائیل گفت که خانه هنیه «به عنوان زیرساخت تروریستی مورد استفاده قرار می گرفت و اغلب از آن به عنوان محل ملاقات رهبران ارشد حماس برای هدایت حملات تروریستی علیه غیرنظامیان اسرائیلی و سربازان اسرائیلی استفاده می‌شد.»

ایالات متحده، کانادا، اتحادیه اروپا، ژاپن، اسرائیل و شمار دیگری از کشورهای جهان حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌اند.

ارتش اسرائیل دو هفته پیش هم گفته بود محل سکونت خانواده اسماعیل هنیه، رهبر تبعیدی حماس، در حاشیه شمالی شهر غزه را هدف حمله هوایی قرار داده است.

اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل گفت باید برای جلوگیری از سربرآوردن دوباره گروه شبه‌نظامی حماس پس از جنگ، یک «نیروی بسیار قوی» تا آینده نه چندان دور در غزه حضور داشته باشد؛ اما جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار داد که اشغال غزه «یک اشتباه بزرگ» خواهد بود.
ساعاتی بعد از تصرف بیمارستان شفا در غزه، جاناتان کانریکاس سخنگوی بین المللی ارتش اسرائیل در این ویدئو شرح داد که نیروهای حماس با وجود اطلاع از حضور آتی اسرائیل، کلی وسایل نظامی از جمله سلاح و نارنجک جا گذاشته‌اند. او گفت کلی وسایل درمانی و اورژانسی توسط حماس در انبار پنهان شده بود.

ارتش اسرائیل از کشته شدن دو سرباز این کشور در نبرد روز چهارشنبه در شمال نوار غزه علیه حماس خبر داد، و به این ترتیب تعداد کشته شدگان حمله زمینی اسرائیل به غزه به ۵۰ نفر افزایش یافت.

گروه شبه‌نظامی فلسطینی حماس در حمله تروریستی ۱۵ مهر به اسرائیل دست‌کم ۱۲۰۰ اسرائیلی عمدتا غیرنظامی را کشت و حدود ۲۴۰ نفر اسرائیلی و اتباع خارجی از جمله، کودکان، زنان، و سالمندان را ربود.

آمریکا، اتحادیه اروپا، و ژاپن گروه شبه‌نظامی حماس را که تحت حمایت جمهوری اسلامی قرار دارد، به عنوان یک گروه تروریستی شناسایی کرده‌اند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، شامگاه چهارشنبه و پس از دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، گفت به باور او جنگ اسرائیل علیه حماس تنها زمانی متوقف می‌شود که توانایی این گروه شبه‌نظامی برای کشتن و زخمی کردن اسرائیلی‌ها کاهش یابد.

شبکه خبری فاکس‌نیوز به نقل از یک مقام دفاعی آمریکا اعلام کرد از آغاز جنگ میان اسرائیل و حماس، نیروهای آمریکایی ۵۷ بار در سوریه و عراق مورد حمله نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند.

براساس این اعلام در تازه‌ترین مورد از این حملات، روز چهارشنبه ۲۴ آبان، سه حمله به پایگاه نیروهای آمریکایی در شرق سوریه صورت گرفت اما راکت‌ها در پایگاه فرود نیامد و خسارتی در پی نداشت.

جدال لفظی اردوغان و نتانیاهو؛ اردوغان اسرائیل را یک دولت تروریستی خواند، نتانیاهو او را متهم به حمایت از حماس کرد

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۱۶ نوامبر  ۲۰۲۳