دستکم پانزده تجمع اعتراضی برگزار شد

روز یکشنبه دوازدهم آذرماه، شماری از کارگران شرکت ذوب آهن اصفهان، گروهی از کارگران پیمانی شرکت بهره‌ برداری از شبکه‌ های آبیاری و زهکشی کارون بزرگ، جمعی از بازنشستگان فولاد در شهرهای اصفهان، تهران، قائم شهر، رودبار، دامغان و اهواز، تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش، اراک، مشهد، اهواز و کرمانشاه و شماری از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین روز گذشته کارگران و رانندگان معدن خاک نسوز آباده در اعتراض به مشکلات معیشتی خود دست به تجمع زدند.

یکی از این کارگران دلیل اعتراض را عدم رسیدگی به مطالباتشان عنوان کرد و گفت: “به دنبال تجمع روز گذشته اعضای شورای تامین شهرستان شوشتر جلسه‌ ای با حضور نمایندگان کارگری و مدیریت شرکت برگزار کردند که بی‌ نتیجه خاتمه یافت.”

تجمع اعتراضی کارگران شرکت ذوب آهن اصفهان
به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه دوازدهم آذر ۱۴۰۲، شماری از کارگران شرکت ذوب آهن اصفهان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، برای دومین روز متوالی مقابل ساختمان مدیریت این شرکت تجمع کردند.

بر اساس ویدیوهای منتشر شده در این خصوص، نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی در این تجمع حضور گسترده ای داشته اند. این کارگران به حضور این نیروها در محل برگزاری تجمع معترض شدند و گفتند: “تجمعات ما صنفی است و نیازی به ورود نیروی انتظامی به محل کار ما نیست.”

در این گزارش به نقل از معترضان آمده است: “از سال ۱۴۰۰ پیگیر اجرای صحیح طرح طبقه‌ ‎بندی مشاغل هستیم، اما طرحی که اجرا می‌ شود کاملا سلیقه‌ ای است و بسیاری از آیتم‌ های مزدی به درستی پرداخت نمی‌ شود.”

برخی از این کارگران همچنین به مقاومت مجموعه‌ ذوب‌ آهن برای ایجاد شورای کارگری اعتراض دارند و گفتند: “این مجموعه که نیم قرن سابقه‌ فعالیت دارد، چرا باید در برابر این خواسته‌ قانونی کارگران مقاومت کند. وجود شورای کارگری می‌ توانست به تسهیل امور کارگران کمک کند.”

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای مختلف
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه دوازدهم آذر ۱۴۰۲، جمعی از بازنشستگان فولاد در شهرهای اصفهان، تهران، قائم شهر، رودبار، دامغان و اهواز با تجمع در مقابل ساختمان های صندوق بازنشستگی فولاد، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه دوازدهم آذر ۱۴۰۲، تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف دست به تجمع زدند.

این تجمعات در شهرهای شوش، اراک، مشهد، اهواز و کرمانشاه در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات این بازنشستگان صورت گرفت.

تجمع اعتراضی کارکنان رسمی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه دوازدهم آذر ۱۴۰۲، گروهی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، با تجمع در محل کار خود، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

تجمع اعتراضی کارگران معدن خاک نسوز آباده
به گزارش فارس، روز شنبه یازدهم آذر ۱۴۰۲، کارگران و رانندگان معدن خاک نسوز آباده در اعتراض به مشکلات معیشتی دست از کار کشیده و در محوطه محل کارشان دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، کارگران اعتراض خود را نسبت به مواردی همچون ناکارآمدی مدیرعامل معدن، تصمیمات گرفته شده از سوی هیات مدیره، عدم توازن دستمزد و کار انجام شده و حذف برخی رفاهیات اعلام کردند.

این کارگران عنوان کردند: در این مدت هرگاه اعتراضی از سوی کارگری بلند میشد سریعا وی را احضار و با گرفتن تعهد صدای اعتراض او را خاموش می‌ کردند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۴ دسامبر ۲۰۲۳