درگیری‌های شدید شهری میان نیروهای اسرائیل و حماس در جنوب نوار غزه

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطینی گزارش داد، در نتیجه یورش روز جمعه نیروهای اسرائیلی به یک اردوگاه آوارگان در شمال کرانه باختری ۵ فلسطینی کشته شدند.

این نهاد فلسطینی تصریح کرد که این فلسطینی‌ها با شلیک گلوله کشته شدند.

ارتش اسرائیل هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است.

بر اساس آخرین به روز‌رسانی شده توسط ارتش اسرائیل، در مجموع ۹۱ سرباز اسرائیلی در نبرد علیه حماس کشته شده‌اند، از جمله روز پنجشنبه پسر گادی آیزنکوت، رئیس سابق ستاد ارتش و عضو کابینه جنگی بنیامین نتانیاهو.

حماس روز جمعه مدعی شد که در جریان حملات اخیر اسرائیل، ۴۰ نفر در نزدیکی شهر غزه و «ده‌ها» تن دیگر در جبالیا (شمال) و خان ​​یونس (جنوب) کشته شدند.

بر پایه اعلام روز پنجشنبه مقام‌های بهداشتی نوار غزه، تعداد کشته‌شدگان ثبت شده در جریان حملات اسرائیل به نوار غزه در مجموع به ۱۷ هزار و ۱۷۷ تن رسید.

خبرگزاری فرانسه صبح جمعه از ادامه درگیری‌های شدید شهری میان ارتش اسرائیل و نیروهای حماس در بزرگ‌ترین شهرهای نوار غزه و اطراف آنها خبر داد.

پس از مرحله نخست حمله زمینی اسرائیل خود علیه حماس که در شمال غزه متمرکز شده است، ارتش این کشور این هفته عملیات خود را به سمت جنوب غزه گسترش داد، جایی که نزدیک به دو میلیون غیرنظامی را در خطر آوارگی و شرایط دشوار زندگی قرار داده است.

سربازان اسرائیلی با پشتیبانی حملات هوایی از روز پنجشنبه در قلب خان یونس، مهمترین شهر جنوب نوار غزه، درگیری شهری خود را با نیروهای حماس ادامه دادند. همچنین در شمال، در شهر غزه و اطراف آن از جمله جبالیا درگیری‌ها میان نیروهای اسرائیلی و گروه تروریستی حماس ادامه دارد.

حماس در فهرست سازمان تروریستی اتحادیه اروپا و ایالات متحده قرار دارد.

برگرفته ای از سایت یورونیوز (اتحادیه اروپا) به زبان فارسی، ۸ دسامبر ۲۰۲۳