فواد فتحی، فعال کارگری، به ۴ سال حبس محکوم شد

فواد فتحی، فعال کارگری، در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ۴ سال زندان محکوم شد.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، آقای فتحی همچنین به ممنوعیت خروج از کشور به مدت دو سال، منع عضویت در گروه‌ها و تشکلات سیاسی و اجتماعی به مدت دو سال و سکونت نکردن در تهران و حومه آن برای دو سال محکوم شده است.

این فعال کارگری به عضویت در گروه های مخالف نظام، اقدام علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام متهم شده است.

دستگاه های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی به طور معمول، چنین اتهام هایی را به فعالان کارگری، بازنشستگان و معلمان وارد می کنند. در حال حاضر نیز شماری از فعالان کارگری و معلمان به همین اتهام ها زندانی هستند.

اینگونه برخوردها انتقادهای سازمان های حقوق بشری و اتحادیه های کارگری در جهان را به دنبال داشته است.

فوادفتحی روز ۱۳ آبان‌ سال جاری به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

این فعال کارگری پیشتر نیز از برای فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

پیش از این نیز آزاد خوانچه‌ زر، فعال صنفی اهل مریوان، هفته گذشته در صفحه اینستاگرام خود خبر داده بود که دادگاه تجدیدنظر کردستان حکم ۶ ماه زندان او را تایید کرده است.

دادگاه انقلاب اسلامی مریوان او را به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق فضای مجازی این حکم را با احتساب ایام بازداشت قبلی صادر کرده بود.

آقای خوانچه زر در اواخر آذر سال گذشته به دست نیروهای امنیتی در مریوان بازداشت و اول اسفند همان سال با تودیع وثیقه از زندان این شهر آزاد شده بود.

حکم زندان این فعال صنفی در شرایطی تایید شده است که او اشاره کرد به سرطان ریه مبتلا شده است و باید هر چه زودتر، روند درمان خود از جمله شیمی درمانی را آغاز کند.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳