دستکم هفت تجمع اعتراضی برگزار شد/ تحصن دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران

روز سه شنبه بیست و هشتم آذر، جمعی از بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در شهرهای کرمانشاه، اهواز، سنندج، قزوین، شیراز و همدان و گروهی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره شاغل در میدان نفتی بهرگانسر با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از سوی دیگر روز گذشته شماری از دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه شهید بهشتی تهران، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود در محل این دانشکده دست به تحصن زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه بیست و هشتم آذر ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی با در دست داشتن پلاکاردها و سردادن شعارهایی اعتراضی، مقابل ساختمان های صندوق بازنشستگی کشوری و استانداری در شهرهای کرمانشاه، اهواز، سنندج، قزوین، شیراز و همدان دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم همسان سازی دستمزد و وضعیت نامناسب معیشتی آنها صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت نفت فلات‌قاره
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه بیست و هشتم آذر، جمعی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره شاغل در میدان نفتی بهرگانسر، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در محل کار خود دست به تجمع زدند.

کارگران معترض خواستار “حذف سقف‌حقوق، اصلاح کف‌حقوق، حذف محدودیت پرداخت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده۱۰، عدم دست‌درازی به صندوق بازنشستگی نفت و عودت کسورات مازاد مالیات” شدند.

تحصن دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی
به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور، روز دوشنبه بیست و هفتم آذر، شماری از دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه شهید بهشتی تهران، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود در محل این دانشکده دست به تحصن زدند.

بنا بر گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور، این دانشجویان هنگام ورود به دانشکده متوجه شدند تمام مبل و صندلی‌ های لابی توسط حراست دانشگاه جمع‌ آوری شده و محلی برای نشستن دانشجویان وجود ندارد و بوفه روبروی این دانشکده نیز تعطیل شده است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۰ دسامبر ۲۰۲۳