خطر قریب‌الوقوع اعدام چهار زندانی سیاسی کُرد؛ خانواده‌ها راهی تهران شدند

کمپین دفاع از چهار زندانی سیاسی کُرد، شامگاه شنبه ۷ بهمن با انتشار اطلاعیه درباره خطر اجرای حکم اعدام پژمان فاتحی، محسن مظلوم، محمد فرامرزی و وفا آذربار تا ساعاتی دیگر هشدار داده است.

این کمپین در اطلاعیه خود که نسخه‌ای از آن به دست ایران‌وایر رسیده نوشته است عصر امروز‌ از سوی شعبه‌ی اجرای احکام و نهادهای امنیتی با خانوادە‌های این زندانیان سیاسی تماس گرفته‌اند تا برای ملاقات با فرزندانشان، فردا صبح ‌زود به زندان‌ اوین مراجعه کنند.

کمپین دفاع از چهار زندانی سیاسی کُرد با بیان اینکه تلاش‌های وکلا برای ثبت دادنامه‌ی اعاده‌ی دادرسی در دیوان عالی کشور بی نتیجه مانده است هشدار داده با توجه به نمونه‌های مشابه و سوابق پیشین جمهوری اسلامی، این خطر جدی است که احکام اعدام این چهار نفر طی ساعات آینده اجرا شود.

در این اطلاعیه همچنین آمده است که خانواده‌های این زندانیان سیاسی، هم اکنون در مسیر تهران و راهی زندان اوین هستند.

کمپین دفاع از چهار زندانی سیاسی کُرد از «مردم تهران، و تمامی انسان‌های آزادیخواه» خواسته به خانواده‌های پژمان فاتحی، محسن مظلوم، محمد فرامرزی و وفا آذربار در مقابل زندان اوین بپیوندند.

محسن مظلوم، محمد فرامرزی، پژمان فاتحی و وفا آذربار اوایل تیر سال ۱۴۰۱ از سوی نیروهای امنیتی حکومت ایران بازداشت شدند.

روز ۱۶ دی ماه امسال رسانه‌های حقوق بشری گزارش کردند که حکم اعدام این چهار نفر توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی صادر شده است.

در مدت یکسال و نیم گذشته خانواده‌ها این زندانیان از محل نگهداری و سرنوشت فرزندانشان هیچگونه اطلاعی نداشته‌اند و این زندانیان در تمام این مدت از حق دسترسی به وکیل، تماس و ملاقات با خانواده محروم بوده‌اند.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی تاکنون دوبار ویدیوی اعتراف این چهار تن را منتشر و ادعا کرده آنها با همکاری اسرائیل برای منفجر کردن یک مرکز صنعتی به اصفهان رفته‌اند و در همان جا بازداشت شده‌اند.

خانواده این چهار زندانی سیاسی بارها تاکید کرده‌اند که اعترافات عزیزانشان تحت فشار و زیر شکنجه از آن‌ها گرفته شده است.

برگرفته از سایت ایران وایر، ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴