دستکم پنج تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران پالایشگاه های پارس جنوبی

شنبه هفتم بهمن ماه، شماری از کارگران شرکت صنایع پتروشیمی هگمتانه همدان در مقابل ساختمان این شرکت و جمعی از کارگران کارخانه گروه ملی فولاد ایران در مقابل ساختمان های استانداری و فرمانداری در اهواز دست به تجمع زدند. همچنین روز جاری، گروهی از کارگران پیمانکاری شاغل در تعدادی از پالایشگاه های پارس جنوبی دست به اعتصاب زدند. از سوی دیگر، روز گذشته، شماری از کارگران شرکت نفت فلات قاره ایران شاغل در مناطق عملیاتی لاوان و بهرگان در محل کار خود و جمعی از مالباختگان شرکت های خودرویی در مقابل ساختمان دادگستری کل استان البرز در کرج با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. تجمع مالباختگان با دخالت ماموران به خشونت کشیده شد و چهار نفر از این افراد برای مدت کوتاهی بازداشت شدند.

این تجمع در اعتراض به عدم واریز به موقع معوقات مزدی این کارگران صورت گرفت.

کارگران ضمن اشاره به اینکه به وعده‌های زمان افتتاح عمل نشده است، از معوقات مزدی خود خبر داده و خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

اعتصاب کارگران پالایشگاه های پارس جنوبی
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه هفتم بهمن ماه، جمعی از کارگران پیمانکاری شاغل در پالایشگاه های پنجم، ششم، نهم، دهم و دوازدهم پارس جنوبی از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

“اجرای کامل طرح طبقه‌ بندی مشاغل، تردد دو به دو (۱۴،۱۴) نیروی اداری و پشتیبانی و ساماندهی وضعیت رانندگان استیجاری” از جمله مطالبات این کارگران محسوب میشود.

تجمع کارگران کارخانه گروه ملی فولاد ایران در اهواز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه هفتم بهمن ماه، شماری از کارگران کارخانه گروه ملی فولاد ایران با سر دادن شعارهایی اعتراضی در مقابل ساختمان های استانداری و فرمانداری در اهواز دست به تجمع زدند.

این تجمع در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات کارگران صورت گرفت.

تجمع کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران در مناطق عملیاتی لاوان و بهرگان
به گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، روز گذشته، شماری از کارگران شاغل در مناطق عملیاتی لاوان و بهرگان متعلق به شرکت نفت فلات قاره ایران در محل کار خود دست به تجمع زدند.

“برکناری مسئولین نالایق، حذف سقف‌حقوق، اصلاح کف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ۱۰، پرداخت بک-پی ماده ۱۰ و توقف دست اندازی به صندوق بازنشستگی” از جمله مطالبات این کارگران محسوب میشوند.

تجمع اعتراضی مالباختگان شرکت های خودرویی در کرج
به گزارش هرانا، روز سه شنبه سوم بهمن ۱۴۰۲، گروهی از مالباختگان شرکت های خودرویی “ارنس و ارسس” در کرج تجمع کردند.

یکی از افراد حاضر در تجمع به هرانا اطلاع داد: “این شرکت چندماه پیش شروع به ثبت نام ماشین برای خریداران کرد. موعد تحویل ماشین به خریداران اطلاع دادند که نمیتوانند خودرو تحویل دهند. سپس با خریداران صلح نامه امضا کردند و طبق صلح نامه، باید به جای ماشین، پول آن را بازمیگرداندند. نهایتا شرکت به خریداران چک تحویل داد که پاس نشدند. این امر موجب شد تا اواخر خرداد، مالباختگان از شرکت مذکور شکایت کنند.”

این منبع مطلع در خصوص تجمع اطلاع داد: “ابتدا این تجمع مقابل دادگستری کل استان البرز برگزار شد و معترضان مطالباتشان را با معاون دادستان درمیان گذاشتند. سپس ماموران اقدام به متفرق کردن این افراد کردند.”

وی افزود: “شاکیان بعد مقابل منزل مدیرعامل این شرکت تجمع کردند. تجمع با دخالت ماموران به خشونت کشیده شد و چهار نفر برای مدتی کوتاه بازداشت شدند. نیروهای امنیتی تلفن همراه و خودروی یکی از تجمع کنندگان را نیز ضبط کردند.”

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴