«پاسخ آمریکا طی چند روز و با حمله به اهداف متعدد» خواهد بود

یک مقام آمریکایی به ای‌بی‌سی نیوز گفت، پاسخ ایالات متحده به حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن که سه کشته برجای گذاشت، «در طی چند روز» و با حمله به «اهداف متعدد» انجام خواهد شد.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده، روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن گفته است: «این حملات بسیار دقیق طراحی شده‌اند و در آنها کسانی و تأسیساتی هدف قرار می‌گیرند که امکان حملات علیه نیروهای آمریکایی را فراهم کردند»

ای‌بی‌سی نیوز می‌گوید مقامات آمریکایی مشخص نکرده‌اند که آیا این اهداف در داخل یا خارج از ایران خواهند بود.

این در حالی است که جو بایدن٬ رئیس‌جمهور ایالات متحده، صبح روز سه‌شنبه گفت٬ تصمیم گرفته است که چگونه به حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن که سه کشته برجای گذاشت، پاسخ دهد.

جو بایدن نیز جزئیات بیشتری ازچگونگی پاسخ آمریکا ارائه نکرد.

رئیس جمهور آمریکا ولی گفت که «آمریکا نیازی به یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه ندارد. این چیزی نیست که من دنبال آن باشم».

جو بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا تهران درباره این حمله «مسئول» است، تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران را به دلیل تامین «تسلیحاتی مسببان این حمله مسئول» می‌داند.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید که آقای بایدن را در هواپیما به مقصد فلوریدا همراهی می‌کرد، به خبرنگاران گفت که آمریکا واکنش «چندگانه» را بررسی کرده است.

به دنبال حمله پهپادی بامداد هشتم بهمن به یک پایگاه کوچک صحرایی آمریکا به نام «برج ۲۲» در اردن علاوه بر کشته شدن سه عضو ارتش آمریکا، دست‌کم ۴۰ تن نیز زخمی شدند.

برگرفته ای از سایت رادیو فردا، ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴