اتهام “بغی”؛ وریشه مرادی تفهیم اتهام شد

وریشه مرادی، شهروند اهل سنندج که در بند زنان زندان اوین محبوس است، توسط شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. خانم مرادی با مصداق عضویت در یکی از گروه های اپوزیسیون به “بغی” متهم شد. اتهامی که می تواند به صدور حکم های سنگین از جمله اعدام منتهی شود.

بر اساس این گزارش، خانم مرادی توسط شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به ظن عضویت در یکی از گروه های اپوزیسیون از بابت اتهام بغی تفهیم شد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: پرونده خانم مرادی پس از صدور کیفرخواست به شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی ارجاع داده شده است.

قابل ذکر است خانم مرادی از دسترسی به وکیل انتخابی محروم مانده است. همچنین از زمان بازداشت تاکنون تنها یک بار امکان ملاقات با خانواده برای وی میسر شده است.

وریشه مرادی در تاریخ دهم مردادماه سال جاری، توسط نیروهای امنیتی در حومه سنندج بازداشت شد.

وی در در اواخر مردادماه پس از بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او نهایتا در تاریخ پنجم دی ماه، با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه مذکور به بند زنان این زندان منتقل شد.

تاکنون از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه خانم مرادی اطلاعی کسب نشده است.

لارم به ذکر است؛ طرح اتهام بغی، میتواند منجر به مجازات هایی از جمله اعدام، صلب، قطع دست راست و پای چپ و یا نفی بلد منتهی شود.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۹ فوریه ۲۰۲۴