دستکم ۹ تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه بیستم خردادماه، شماری از فرهنگیان بازنشسته در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران، گروهی از بازنشستگان تأمین اجتماعی در شهرهای اهواز، شوش، کرمانشاه و تهران، جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد در استان‌های تهران، اصفهان و مازندران و همچنین شماری از کشاورزان در مقابل اداره برق ساوجبلاغ، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

بر اساس این گزارش، معلمان بازنشسته خواستار پرداخت پاداش بازنشستگی، تسویه معوقات حقوق دوران شاغلی، اجرای صحیح، کامل و سریع قوانین برای محاسبه حقوق بازنشستگی، پرداخت معوقات حقوق دوران بازنشستگی، پرداخت معوقات ناشی از تغییر رتبه در دوران شاغلی و اعمال احکام تغییر رتبه در حقوق بازنشستگی به همراه پرداخت معوقات مرتبط با آن هستند.

قابل ذکر است، مصطفی رباطی، فعال صنفی معلمان پس از شرکت در تجمع مذکور، در حال بازگشت به شیروان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، گروهی از بازنشستگان تأمین اجتماعی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان‌های سازمان تأمین اجتماعی شهرهای اهواز، شوش، کرمانشاه و تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بازنشستگان خواسته‌های خود را ترمیم مستمری‌ها براساس خط فقر، بهبود خدمات رفاهی و ارائه خدمات درمانی رایگان عنوان کردند و افزودند: سال‌هاست که ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اجرایی نمی‌شود.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای مختلف
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه بیستم خردادماه، جمعی از بازنشستگان صنایع فولاد با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

ایلنا نیز از برگزاری تجمعاتی توسط این بازنشستگان در تهران و یکی از شهرهای مازندران در مقابل ساختمان های صندوق بازنشستگی فولاد محل سکونت خود، خبر داد.

مهم‌ترین خواسته‌ی بازنشستگان فولاد اجرای بند یک صورت‌جلسه ۱۵ مهرماه هیئت‌مدیره است. اجرای طرح تکمیلی همسان‌سازی، دریافت مطالبات معوقه، تضمین اجرای تعهدات درمانی مطابق با آیین‌نامه فولاد و اجرای آیین‌نامه و قوانین خاص فولادی و احیای جایگاه آن در سال جدید از دیگر مطالبات بازنشستگان صندوق فولاد است.

تجمع کشاورزان در ساوجبلاغ
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه بیستم خردادماه، جمعی از کشاورزان در مقابل اداره برق ساوجبلاغ دست به تجمع زدند.

این تجمع در اعتراض به قطعی طولانی مدت برق و عدم امکان آب رسانی به باغات کشاورزان صورت گرفته است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۱۰ ژوئن ۲۰۲۴