دستکم هشت تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران و کامیون داران

سه شنبه شماری از فرهنگیان بازنشسته در تهران، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و مخابرات در کرمانشاه، گروهی از کشاورزان و باغداران در شهرستان دماوند، شماری از کارگران مجتمع پارس جنوبی در عسلویه، تعدادی از کارگران شرکت واگن پارس در اراک، جمعی از بازنشستگان صنایع مس در کرمان، تعدادی از پرستاران در شیراز و جمعی از سرمایه گذاران شرکت ریحان تاک در تهران با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از سوی دیگر، کارگران شهرداری سربندر دست به اعتصاب زدند و کامیون‌ داران اصفهان نیز در چهارمین روز از اعتصاب خود به سر می‌برند.

بر اساس این گزارش، این شهروندان نسبت به عدم رسیدگی به مطالباتشان از جمله اجرا نشدن کامل رتبه بندی و همسان سازی و پایمال شدن حقوق خود اعتراض دارند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و مخابرات در کرمانشاه
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز سه شنبه شانزدهم مردادماه، شماری از بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و مخابرات در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشور در کرمانشاه دست به تجمع زدند.

اجرای آیین‌نامه ۸۹ تأمین اجتماعی، اجرای عادلانه‌ی همسان‌سازی حقوق، اجرای تبصره ۱ ماده ۲۱ قانون خدمات کشوری و تبصره ۲ ماده ۳۳ سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، پرداخت رفاهیات و رفع مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی و کاهش سهم بازنشستگان از مبلغ بیمه تکمیلی به روال قبل، از مطالبات این بازنشستگان است.

تجمع اعتراضی کشاورزان و باغداران در شهرستان دماوند
به گزارش مهر، امروز سه شنبه شانزدهم مردادماه شماری از کشاورزان و باغداران در مقابل ساختمان اداره برق شهرستان دماوند دست به تجمع زدند.

در این گزارش آمده است، این شهروندان به قطع شدن مکرر برق و عدم توجه مسئولان به خسارات و صدمات به اموال و محصولات آنها بر اثر قطعی برق اعتراض دارند.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت واگن پارس در اراک
به گزارش ایلنا، امروز سه شنبه شانزدهم مردادماه، گروهی از کارگران کارخانه واگن پارس اراک در محوطه این مجموعه دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، اخراج شماری از کارگران این کارخانه، از علل تجمع این کارگران عنوان شده است.

این کارگران در روزهای گذشته نیز اقدام به برگزاری تجمع کرده بودند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع مس در کرمان
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز سه شنبه شانزدهم مرداد ماه، شماری از بازنشستگان صندوق بازنشستگی مس در مقابل ساختمان دفتر شورای نگهبان در کرمان دست به تجمع زدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به لایحه ادغام صندوق بازنشستگی مس با تامین اجتماعی صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی سرمایه گذاران شرکت ریحان تاک در تهران
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه شانزدهم مردادماه، جمعی از سرمایه گذاران شرکت ریحان تاک قزوین در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری در تهران دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این شهروندان خواستار رسیدگی به مطالباتشان و تحقق وعده ها برای حل مشکلات خود شدند.

تجمع پرستاران در شیراز
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه شانزدهم مردادماه، تعدادی از پرستاران شاغل در مراکز درمانی شهر شیراز از جمله در بیمارستان های ابن سینا، رجایی، چمران و محرری تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در این گزارش، اضافه کار اجباری و عدم پرداخت تعرفه پرستاران از جمله موضوعات مورد اعتراض این پرستاران عنوان شده است.

تجمع اعتراضی کارگران مجتمع پارس جنوبی در عسلویه
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه شانزدهم مردادماه شماری از کارگران مجتمع پارس جنوبی در عسلویه دست به تجمع زدند.

این کارگران خواستار اجرای توافقات قبلی در زمینه مرخصی، طرح طبقه بندی مشاغل برای همه کارگران، تغییر شرایط تردد و دستمزد رانندگان استیجاری، اجرای طرح طبقه بندی برای رانندگان غیر مالک، اجرای بدون تبعیض تردد ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت برای کارگران اداری و پشتیبانی و… شدند.

تداوم اعتصاب کامیون‌داران در اصفهان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه شانزدهم مردادماه، کامیون‌ داران اصفهان کماکان در اعتصاب بسر میبرند.

بر اساس این گزارش، اعتصاب این کامیون‌ داران در اعتراض به کمبود سهمیه گازوئیل صورت گرفته است.

کامیون داران مذکور روز گذشته نیز در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به اعتصاب زده بودند.

اعتصاب کارگران شهرداری سربندر
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، جمعی از کارگران شهرداری سربندر واقع در استان خوزستان، در اعتراض به معوقات مزدی خود دست به اعتصاب زده و مقابل شهرداری بندر امام خمینی تجمع کردند.

این کارگران نسبت به عدم پرداخت حقوق ماه های خرداد و تیر و نیز پنج ماه عقب افتادن حق بیمه خود اعتراض دارند.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۷ اگوست ۲۰۲۴