دستکم ۱۸ تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران معدن زغال‌سنگ طزره

شماری از بازنشستگان کشوری در کرمانشاه، جمعی از نیروهای نهضت سوادآموزی در تهران، تعدادی از کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در عسلویه و کنگان، گروهی از راهداران در شاهرود و میامی و تعدادی از کارگران پایانه ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از سوی دیگر، شماری از کارگران معدن زغال‌سنگ طزره در سمنان دست به اعتصاب زدند. همچنین روز گذشته، شماری از بازنشستگان مخابرات در شهرهای اصفهان، مشهد، خرم آباد، بیجار، زنجان، بروجرد، ساری، مریوان، شیراز، اردبیل، شهرکرد و ارومیه دست به تجمع زدند.

این شهروندان معترض خواهان تعیین تکلیف وضعیت شغلی خود و جذب در آموزش و پرورش هستند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری در کرمانشاه
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز سه شنبه، جمعی از بازنشستگان کشوری در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری در کرمانشاه دست به تجمع زدند.

این شهروندان خواستار افزایش حقوق بازنشستگان معادل خط فقر و تأمین نیازهای اساسی زندگی هستند. همچنین، ارائه درمان رایگان، بهبود خدمات رفاهی، تسهیلات بانکی مناسب و تخصیص اعتبار برای متناسب‌سازی حقوق‌ها از مهم‌ترین مطالبات بازنشستگان است.

تجمع اعتراضی کارگران پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی در کنگان و عسلویه
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه، شماری از کارکنان صنعت نفت شاغل در پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی، در مقابل ساختمان های اداری این پالایشگاه ها، دست به تجمع زدند.

اصلاح نظام دستمزد کارگران صنعت نفت، رعایت حقوق آنها و اجرای فوری رای ترمیم حقوق از جمله مطالبات این کارگران صنعت نفت عنوان شده است.

تجمع اعتراضی راهداران شهرستان های شاهرود و میامی
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جاری شماری از راهداران در شهرهای شاهرود و میامی دست به تجمع زدند.

این افراد به عدم اجرای چارت راهداری حمل و نقل و حقوق ناکافی خود اعتراض دارند.

تجمع اعتراضی کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه، شماری از کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر در محوطه کار خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

این کارگران نسبت به عدم اجرای تبدیل وضعیت کارکنان مطابق با شرکت های همجوار، عدم پرداخت پتروکارت، کسر مبالغ پاداش‌ های بهره وری، عدم اجرای طرح طبقه‌ بندی مشاغل پرسنل پیمانکاری و مشکلات مکرر در پرداخت به موقع حق بیمه اجتماعی معترض هستند.

اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران معدن زغال سنگ طزره در سمنان
به گزارش ایلنا، روز جاری شماری از کارگران معدن زغالسنگ طزره واقع در استان سمنان، دست به اعتصاب زده و در محوطه این معدن تجمع کردند.

این کارگران نسبت به عدم امنیت محیط کار خود اعتراض دارند.

لازم به ذکر است، شهریورماه سال گذشته، در پی وقوع انفجار در معدن طزره، شش معدنچی جان خود را از دست داده بودند.

تجمع بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز گذشته دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان مخابرات، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در شهرهای اصفهان، مشهد، خرم آباد، بیجار، زنجان، بروجرد، ساری، مریوان، شیراز، اردبیل، شهرکرد و ارومیه دست به تجمع زدند.

اجرای آیین‌نامه ۸۹ تأمین اجتماعی، اجرای عادلانه‌ی همسان‌سازی حقوق، اجرای تبصره ۱ ماده ۲۱ قانون خدمات کشوری و تبصره ۲ ماده ۳۳ سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، پرداخت رفاهیات و رفع مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی و کاهش سهم بازنشستگان از مبلغ بیمه تکمیلی به روال قبل، از مطالبات این بازنشستگان است.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴