گمانه زنی‌ها درباره وضعیت اسماعیل قاآنی ادامه دارد؛ نیویورک‌تایمز می‌گوید او آخرین بار هفته گذشته در بیروت دیده شد

گمانه‌زنی‌ها در مورد کشته شدن اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس جمهوری اسلامی در حمله هوایی همچنان ادامه دارد و در آخرین مورد روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد که او هفته گذشته در بیروت دیده شده است.

بنا بر این گزارش، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آخرین بار هفته گذشته در بیروت دیده شده است، جایی که به گفته سه مقام ناشناس ایرانی به نیویورک تایمز، برای کمک به شبه نظامیان حزب‌الله تحت حمایت جمهوری اسلامی، در مقابل حملات گسترده اسرائیل حضور داشته است.

در حالی که شایعاتی مبنی بر کشته شدن او در یک حمله هوایی وجود دارد، یک عضو ناشناس سپاه پاسداران که در بیروت مستقر است به نیویورک‌تایمز گفته است که سکوت جمهوری اسلامی در این باره موجب نگرانی و وحشت در بین نیروهای شبه‌نظامی قدس و حزب‌الله لبنان شده است.

این در حالی است که به گفته رسانه‌های حکومتی، محمد مهدی همت، در واکنش به این گمانه زنی‌ها در توئیتی از سلامتی اسماعیل قاآنی خبر داده است.

او که فرزند محمد ابراهیم همت از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در جنگ ایران و عراق است در این پیام شایعه کشته شدن قاآنی را «بازی‌های رسانه‌ای دشمن» نامید.

برگفته ای از سایت صدای امریکا بخش فارسی، ۶ اکتبر ۲۰۲۴