جان آرش صادقی در خطر است

عفو بین الملل ضمن ابراز نگرانی برای جان آرش صادقی اعلام کرد که امتناع عامدانه‌ی مقام‌ها و مسئولان از فراهم آوردن مراقبت های پزشکی برای آرش صادقی، بنا به قوانین بین المللی مصداق شکنجه به شمار می‌رود.

آرش صادقی، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج روز گذشته علیرغم تعیین وقت قبلی مجددا به دلیل مخالفت با انتقال با دستبند و پابند و پوشیدن لباس زندان، از اعزام به بیمارستان محروم شد. نوبت اعزام این زندانی به بیمارستان پس از بارها تعویق، هفته گذشته نیز توسط دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی لغو شده و هیچ توضیحی در این خصوص داده نشده بود. پزشکان معالج بارها تاکید کرده بودند که شیمی درمانی و عمل جراحی متعاقب آن باید با مراقبت‌های ویژه ۲۰ الی ۳۰ روزه تحت نظارت پزشکان در بیمارستان همراه باشد و نگهداری وی در زندان با این شرایط مخاطره آمیز است.

علیرغم اینکه آرش صادقی پس از بارها به تعویق افتادن نوبت، روز گذشته جهت اعزام به بیمارستان فراخوانده شده بود به دستور وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی از اعزام وی جلوگیری شد. گفته می شود جلوگیری وزیری از اعزام آقای صادقی به بهانه عدم پذیرش دستور وی، مبنی بر پوشیدن لباس زندان و انتقال با دستبند و پابند صورت گرفته است.
لازم به ذکر است روز شنبه ۳۰ شهریورماه ۹۸ نیز علیرغم تعیین وقت قبلی توسط مسئولین زندان، اعزام آرش صادقی به دستور دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی لغو شده بود.

امتناع عامدانه ی مقام‌ها و مسئولان از فراهم آوردن مراقبت‌های پزشکی برای آرش صادقی، بنا به قوانین بین المللی مصداق شکنجه به شمار می‌رود، چرا که چنین محرومیتی عمداً موجب درد و رنج شدید این زندانی شده است، از قرار معلوم به منظور مجازات کردن او به عنوان یک مدافع حقوق بشر شناخته شده و همچنین به تلافی اعتصاب غذای او در پاییز و زمستان ۱۳۹۵ که موجب جلب توجه گسترده و برانگیخته شدن حساسیت افکار عمومی نسبت به وضعیت وی شد. محروم کردن آرش صادقی از مراقبت‌های پزشکی حیاتی همچنین ناقض «حق حیات» او است.

منبع: سایت ایران آزادی