ادامه تظاهرات در لبنان و وعده های نخست وزیر سعد حریری

سایت روزنامه الشرق الاوسط (لندن) در بخش فارسی خود با عنوان “اصلاحات حریری در کفه ترازوی معترضان” نوشته است: همزمان با پایان مهلت ۷۲ ساعته سعد الحریری نخست وزیر لبنان برای «توقف کارشکنی» گروه‌های حاضر در کابینه این کشور، معترضان لبنانی امروز دوشنبه از نتیجه رايزنى‌ها پیرامون بسته پشنهادی دولت برای نجات اقتصادی مطلع خواهند شد. «الشرق الأوسط» دريافته است كه اين بسته اقتصادى مجموعه‌ای از اصلاحات همراه با اقدامات عملی غیر قابل تاخیر یا تعویق را شامل می شود.

همزمان با افزایش انبوه معترضان در وسط بیروت، رایزنی دولتمردان پیش از پایان مهلت الحریری به «کارشکنان» شتاب بيشترى يافت. اعتراضات اخیر منجر به فلج شدن بیروت و مناطقی از لبنان شد. از سوی دیگر، اتحادیه های صنفی نیز در کنار بانک‌ها و مدارس از تمدید اعتصاب تا پایان امروز خبر دادند.

اين اولين اعتراضات گسترده پس از اعتراضات روز ۱۴ مارچ ۲۰۱۵ به شمار می رود که شاهد حضور معترضانی از تمامی گروهها و اقلیتهای دینی بود.در این راستا صدها لبنانی مقیم اروپا، امریکای شمالی و استرالیا با برپایی تجمعات اعتراضی از خواسته‌های معترضان در لبنان حمایت کردند. پاریس روز یکشنبه میزبان بزرگترین تجمعات اعتراضی لبنانی‌ها بود.