اطلاعیه مطبوعاتی پروژه ققنوس ایران. (ققنوس ٢)

هم‌میهنان گرامی،
همراهان و یاران ققنوس،
مشتاقان دانش و بازسازی ایران،

همانگونه که در تاریخ ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) در شبکه‌های اجتماعی، انجام تغییرات ساختاری این پروژه را به اطلاع شما رساندیم، اکنون اعلام می‌کنیم که برنامه‌ریزی نخستین اندیشکده‌ی علمی ایران به پایان رسیده و به زودی چشم‌انداز دور جدید فعالیت این نهاد با عنوان «ققنوس۲٫۰» معرفی خواهد شد.
در همین رابطه، پروژه ققنوس ایران با نفی هرگونه تفکر کهنه و سنّتی و مبتنی بر سلسله مراتب حزبی و مدیریت یکطرفه و از بالا به پایین، با ایجاد تغییرات دمکراتیک و افقی در ساختار خود، بجای فقط ۴ عضو غیرانتخابی که تصمیم گیرنده بودند، ۹ تن را به عنوان هیئت مدیره و از میان آنها ۴ تن را به عنوان کمیته اجرایی در روز ۱۲ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۰ مهر ۱۳۹۸) با اکثریت آرا انتخاب نمود و دکتر کاوه راد را به عنوان مدیر دورهای ققنوس جهت هماهنگی امور برگزید.

دکتر کاوه راد از پایه‌گذاران پروژه ققنوس ایران و استاد دانشگاه تورنتو و مدیر «پلی کلینیک تورنتو» است که از سال ۲۰۰۷ که اندیشه‌ی چنین نهادی برای نخستین بار از سوی شاهزاده رضا پهلوی با گروهی از دانشمندان و اندیشمندان ایرانی مطرح شد، آن را پیگیری کرده است. از جمله نخستین اقدام برای بررسی ایجاد یک اندیشکده در یک کنفرانس غیرعمومی در یازدهم ژوییه ۲۰۰۸ میلادی (۲۱۱ تا ۲۳ تیرماه ۱۳۸۷ خورشیدی) به مدت سه روز درتورنتو، به همت و میزبانی دکتر کاوه راد برگزار شد.

همچنین در انتخابات ۱۲ اکتبر ۲۰۱۹، آقایان فرداد فروزان به عنوان معاون، آرماند اشرف زاده به عنوان مدیر هیئت مشاوران، فرخ زندی و نامدار بقایی یزدی به عنوان مدیران شبکه‌های علمی، هوشنگ لاهوتی به عنوان مدیر گروه پژوهش، مهرداد راهبر به عنوان مدیر گروه آموزش، سیاوش مشفق همدانی به عنوان مدیر امور مالی و نادر صدیقی به عنوان مدیر امور اداری برای دو سال آینده انتخاب شدند.

ققنوس که به ابتکار و پشتیبانی شاهزاده رضا پهلوی با شعار «توانا بود هر که دانا بود» فعالیت رسمی خود را در سوم اسفند ۱۳۹۷ (۲۲ فوریه ۲۰۱۹) آغاز نمود، همچنان با عزمی راسخ‌تر از پیش، اهداف خود را جهت بررسی مشکلات موجود و ارائه‌ی راهکارهای علمی و عملی با تکیه بر «ابزار دانش نوین» دنبال کرده و با آرزوی بازسازی ایران تأکید می‌کند که «پروژه ققنوس ایران» یک اندیشکده‌ی علمی، مدرن، امروزی و غیرسیاسی برای خدمت به مردم بوده و هست و خواهد ماند.

پروژه ققنوس ایران
۲۴ اکتبر ۲۰۱۹/ ۲ آبان ۱۳۹۸

منبع: کیهان لندن