چرا نتیجه انتخابات آمریکا در رسانه‌ها متفاوت است؟

رسانه‌های جهان برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هر ایالت‌ را به مرور مشخص می‌کنند اما نتایج یکسان نیست. در این میان حتی نزدیک‌ترین رسانه به دونالد ترامپ آرای او را کمتر از برخی دیگر از رسانه‌ها اعلام می‌کند.

ادامه ◄

ایران از آمریکا خواسته به «خشونت علیه مردم خودش پایان دهد»!

تهران و پکن هردو نوک تیز حمله‌هایشان را متوجه واشنگتن کرده‌ و تظاهرات سراسری در آمریکا را نشانه‌ای از اشکالات ساختاری و ریشه‌ای در سیاست آمریکا دانسته‌اند. روز دوشنبه اول ژوئن یک سخنگوی وزارت خارجه چین، نژادپرستی را “بیماری مزمن جامعه آمریکا” نامید.

ادامه ◄

گزارش تازه سازمان عفو بین‌الملل: حملات هدفمند سوریه و روسیه به بیمارستان‌ها و مدارس

گزارش تازه سازمان عفو بین‌الملل نشان می‌دهد که نیروهای دولتی سوریه و روسیه به عمد بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهند. عفو بین‌الملل از مدارکی سخن می‌گوید که مشارکت مستقیم روسیه در “جنایت جنگی” در سوریه را ثابت می‌کند.

ادامه ◄

پمپئو: اگر چین شفاف بود صدها هزار نفر نمی‌مردند

مایک پمپئو، روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت (۶ مه) در واشنگتن گفت اگر چین شفافیت بیشتری به خرج می‌داد، صدها هزار نفر نمی‌مردند و اقتصاد جهانی هم چنین ریزشی نمی‌کرد. او در سخنان شدیداللحنی گفت: «دولت چین به جای این کار، شیوع ویروس در ووهان را لاپوشانی کرد و هنوز هم اطلاعات لازم و حیاتی را در اختیار کسی نمی‌گذارد.»

ادامه ◄

ایران در کجاها می‌تواند به آمریکا و متحدانش لطمه بزند؟

روز یکشنبه، ۱۵ دی‌ماه (پنجم ژانویه) روزنامه “دی ولت” مقاله جامعی در باره تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه ایالات متحده و اینکه در کجا نیروهای ایرانی یا گروه‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی می‌توانند به آمریکا و هم‌پیمانانش ضربه بزنند منتشر کرد. این مقاله توسط چهار روزنامه نگار (بوهمر، لوتس، ورجین و هاکنسبرگر) نگاشته شده و با اظهارات رئیس جمهور ایران آغاز شده است.

ادامه ◄