دستکم سی و دو تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب کارگران مجتمع پتروشیمی آبادان

دوشنبه هشتم آبان، شماری از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان های این شرکت در شهرهای اهواز، رشت، زاهدان، خرم آباد، کرمانشاه، سنندج، اصفهان، ارومیه، زنجان، تبریز، ساری، اندیمشک، اراک، شیراز، قزوین، ایلام، اردبیل، همدان، کرمان، تهران و بندرعباس، جمعی از کارگران اخراجی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در مقابل ساختمان این شرکت، گروهی از کشاورزان در مقابل ساختمان شرکت سهامی آب منطقه ای اصفهان، تعدادی از بیماران مبتلا به اس‌ ام‌ ای، برای دومین روز متوالی در مقابل ساختمان وزارت بهداشت در تهران و شماری از شهروندان دارای معلولیت در مقابل ساختمان بهزیستی کرمانشاه با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین جمعی از کارگران مجتمع پتروشیمی آبادان دست به اعتصاب زدند. از سوی دیگر، روز یکشنبه هفتم آبان، گروهی از کارکنان رسمی وزارت نفت شاغل در منطقه عملیاتی جزیره سیری متعلق به شرکت نفت فلات قاره ایران واقع در استان هرمزگان و شماری از شهروندان دارای معلولیت در مقابل ساختمان های بهزیستی در شهرهای رشت، سنندج، یاسوج، ارومیه، کرمانشاه و چابهار دست به تجمع زدند.

این تجمع در اعتراض به اخراج بیست و هفت تن از کارگران این شرکت و عدم رسیدگی به مطالبات آنها پس از هفت سال برگزار شد.

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف
به گزارش هرانا، امروز دوشنبه هشتم آبان ۱۴۰۲، جمعی از بازنشستگان مخابرات استان های خوزستان، گیلان، سیستان و بلوچستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، اصفهان، آذربایجان غربی، زنجان، آذربایجان شرقی، مازندران، مرکزی، فارس، قزوین، ایلام، اردبیل، همدان، کرمان، تهران و هرمزگان دست به تجمع زدند.

بازنشستگان معترض خواستار اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و رفع مشکلات بیمه درمانی خود هستند.

این تجمعات در مقابل ساختمان های شرکت مخابرات در شهرهای اهواز، رشت، زاهدان، خرم آباد، کرمانشاه، سنندج، اصفهان، ارومیه، زنجان، تبریز، ساری، اندیمشک، اراک، شیراز، قزوین، ایلام، اردبیل، همدان، کرمان، تهران و بندرعباس برگزار شد.

تجمع اعتراضی کشاورزان در اصفهان
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه هشتم آبان، شماری از کشاورزان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان شرکت سهامی آب منطقه ای اصفهان تجمع برگزار کردند.

اعتصاب کارگران مجتمع پتروشیمی آبادان
به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز دوشنبه هشتم آبان، جمعی از کارگران مجتمع پتروشیمی آبادان از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب در اعتراض به حقوق معوقه این کارگران صورت گرفت.

تجمع اعتراضی بیماران مبتلا به اس‌ ام‌ ای در تهران
به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه هشتم آبان، شماری از بیماران مبتلا به اس‌ ام‌ ای، برای دومین روز متوالی در مقابل ساختمان وزارت بهداشت در تهران تجمع کردند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به اهمال‌ کاری‌ ها در خصوص بیماران صورت گرفته است.

در این گزارش به نقل از فرناز پورکاوه مدیرعامل انجمن sma آمده است: ۴۰۰ دوز دارو برای بیماران کمتر از ۱۱ سال وارد کشور شده اما بعد از گذشت سه ماه هنوز این داروها توزیع نشده است. همچنین درخصوص تامین و واردات دارو برای بیماران بالای ۱۱ سال هم باوجود اینکه دو سال از دستور رییس‌ جمهور درخصوص تامین داروهای بیماران اس‌ ام‌ ای گذشته اما هنوز هیچ اتفاق خاصی صورت نگرفته است و ما همچنان منتظر هستیم و مدام بین سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت پاسکاری می‌ شویم و هیچ نتیجه‌ ای نمی‌ گیریم.

تجمع اعتراضی شهروندان دارای معلولیت در کرمانشاه
به گزارش کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت، امروز شماری از شهروندان دارای معلولیت در مقابل ساختمان بهزیستی کرمانشاه تجمع برگزار کردند.

همچنین روز گذشته در ادامه تجمعات این شهروندان، جمعی از این افراد در مقابل ساختمان های بهزیستی در شهرهای رشت، سنندج، یاسوج، ارومیه، کرمانشاه و چابهار دست به تجمع زدند.

این تجمعات در اعتراض به عدم اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق شهروندان دارای معلولیت صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی کارکنان رسمی وزارت نفت
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز یکشنبه هفتم آبان، جمعی از کارکنان رسمی وزارت نفت شاغل در منطقه عملیاتی جزیره سیری متعلق به شرکت نفت فلات قاره ایران واقع در استان هرمزگان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تجمع زدند.

“حذف کامل سقف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی و عودت کسورات مازاد مالیات” از جمله مطالبات این کارگران به شمار می آید.

برگرفته ای از سایت هرانا (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳