قیام جوانان عراقی ادامه دارد

سایت رادیو تلویزیون کشوری هلند، “ان او اس” (NOS) گزارش کرده است که در جریان ناآرامی‌های اخیر در عراق ساختمان‌های دولتی به آتش کشیده شده‌اند. در عین حال تلویزیونِ خبرگزاریِ “ان آر تی” (NRT TV) و استودیوی تلویزیون العربیه که از پشتیبانی مالی عربستان برخوردار است دیروز توسط عده‌ای شبه نظامی ماسک به چهره زده به آتش کشیده شدند. در جریان این حملات کارکنان این تلویزیون‌ها مورد ضرب و جرح شبه نظامیان قرار گرفته، ابزار و دستگاه‌های ایستگاه‌های استودیوها تخریب گردیدند.
دوستان عراقی خبرگاه به ما اطلاع داده‌اند که این حملات که دامن ایستگاه تلویزیون دجله را هم گرفته است از سوی شبه نظامیان مزدور حکومت اسلامی ایران موسوم به حشد الشعبی انجام شده و می‌شوند.
در همان حال نشست اضطراری پارلمان عراق که قرار بود دیروز برگزار شود به دلیل بایکوت نمایندگان طرفدار مقتدی صدر، به حد نصاب قانونی نرسید و به این خاطر تشکیل نشد. روز جمعه گذشته مقتدی صدر خواستار استعفای نخست وزیر و برگزاری انتخابات جدید زیر نظارت سازمان ملل در عراق گردید.
به گزارش کمیسیون رسمی دفاع از حقوق بشر در عراق از سه‌شنبه گذشته که تظاهرات ضد حکومتی شروع شده است بیش از ١٠٠ نفر کشته و بیش از ٤٠٠ نفر زخمی شده‌اند. علت کشتار و زخمی کردن تظاهر کنندگان آتش گشودن مستقیم نیروهای امنیتی گزارش شده است.